marți 19 noiembrie, 2019

Concurs de programare în SCRATCH (Ediția a II-a – anul de studiu 2018 -2019) pentru elevii treptelor de învățământ primară și gimnazială

Cuvânt înainte din partea Directorului CTICE,

Dl Malearovici Arcadi.

Suntem bucuroși să Vă aducem la cunoștință o veste, sperăm, incitantă pentru elevii și pentru profesorii creativi.

Centrul nostru a venit în anul 2017 cu o inițiativă inedită în Moldova: organizarea  Concursului de Programare în Limbajul Scratch pentru elevii treptelor de învățământ primară și gimnazială.

Implicarea activă ale profesorilor și ale elevilor, rezultatele demonstrate și interesul pentru această activitate din prima ediție ne-au determinat să continuăm inițiativa noastră și să organizăm Ediția a doua al Concursului.   

Limbajul Scratch se studiază de câțiva ani în mai multe școli din Republica Moldova. Considerăm că putem deja să evaluăm unele rezultate ale elevilor, în special ale celor creativi,  dar și ale profesorilor.

Reușita proiectului nostru, ca și ale tuturor altor inițiative educaționale în domeniul informaticii, este determinată și necesită implicarea celor mai activi, celor mai competenți și celor mai pasionați profesori de informatică şi a discipolilor lor.

 Contăm pe susţinerea Dvs. !!!

Pentru tinerii cu gândire creativă și pentru profesorii lor creativi!

 

Primul concurs de programare în SCRATCH!

 

Centrul Tehnologii Informaționale și Comunicaționale anunță Concursul de programare în limbajul SCRATCH, ediția 2018-2019.

 

Concursul de programare în limbajul SCRATCH este o competiție care se desfășoară în conformitate cu REGULAMENTUL privind organizarea și desfășurarea olimpiadelor școlare la disciplinile de studii.

Concursul, cu titlu de pilotare, se organuzează  de către Centrul de Tehnologii Informaționale și Comunicaționale, în colaborare cu instituțiile de învățământ preuniversitare și cu autorităţile administrative raionale/municipale cu implicaţii educaţionale.

Obiectivele concursului:

  • O1. Dezvoltarea abilităților de programare.
  • O2. Stimularea creativității.
  • O3. Formarea abilităților de analiză sistemică a proceselor și a relațiilor.
  • O3. Crearea posibilităţii de  schimburi de experienţă între elevi şi între cadrele didactice din zone diferite.
  • O4. Provocarea profesorilor de informatică în abordarea la treapta gimnazială a limbajelor de programare vizuală.
  • O5. Promovarea celor mai buni elevi în domeniu.
  • O6. Diseminarea celor mai bune proiecte.

Concursul vizează elevii, cu vârsta până la 16 ani, din instituțiile de învățământ, cluburile/cercurile de programare pentru copii din Republica Moldova.

Concursul se organizează pentru trei categorii de vârstă

  • Clasele 1 – 4 (până la 10 ani)
  • Clasele 5 – 6 (de la 11 până la 13 ani)
  • Clasele 7 – 9 (de la 13 până la 16 ani)

La concursul de programare în limbajul SCRATCH pot participa elevii pasionați de informatică și, în special, de programare. Elevii  participă la concurs individual și trebuie să se încadreze în categoria de vârstă după principiul: nu este permis ca un elev de vârstă mai mare să participe la o categorie de vârstă mai mică. Participarea elevilor din categoria de vârstă mai mică în categoria mai mare se permite. Elevul  poate fi incadrat doar într-o singură categorie de vârstă.

Fiecare elev trebuie să aibă un coordonator – profesor/mentor în aceeași instituție ca și elevul.

Concursul se va desfășura în două etape:

Prima  etapă – preselecția la nivelul de instituție de învățământ (nivelul local)

A doua etapă – etapa finală, la nivel de Republică

Orientativ: Faza locală – pe 30 martie 2019, etapa finală – 20 aprilie 2019.

Pentru orice precizări și detalii adiționale, Vă rugăm să accesați pagina WEB al concursului: https://concursdescratch.wordpress.com/

Puteți să ne contactați la adresa E-Mail: concurs.scratch@gmail.com

 

Profesorii  care vor să se implice în această competiție,  Vă invităm să  înregistrați echipa instituției Dvs. accesând acest formular.

 

 

Categorie: Alte Ştiri, Fara categorie

Lasă un comentariu

*

Current ye@r *